No-IMG

الهام علی يوف رئيس جمهور آزربايجان و بانوی اول در مسجد جامع آغدام قره باغ

بلوغ و رشد سیاسی رهبری حکومت ها و بیداری ملت ها در راس رهبران صادق و متعهد، بصیرت، شناخت، تعریف و تمیز مشخص درستِ دوست از دشمن متضمن پیروزی، حُریت و استقلال برای ملت خواهد بود.

در عکس اولی و دومی الهام علی‌یوف رئیس جمهوری آزربایجان و بانوی اول در مسجد جامع آغدام قره-باغ بعد از آزاد سازی و عکس پایانی همین مسجد در زمان اشغال توسط دشناق های ارمنی. در این مسجد و سایر مساجد که زمانی در حتک حرمت قرار داشت از این به بعد آذان محمدی جاری خواهد بود. خداون از روی لطف، مرحمت مهربانی و وعید محکمش(وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا) حق را بر باطل همیشه پیروز می گرداند.

ارمنی ها در جریان اشغال، خلاف همه موازین حقوق بشری بیشتر از ۳۰ هزار شهروند آزربایجان قتل نمودند و ۸۰۰ هزار شهروند آزربایجانی را مجبور به ترک خانه ها و مناطق بومی شان کردند.

ارمنستان تمام قطعه نامه های شورای امنیت 822 ، 853 ، 874 و 884 سال 1993 را مبنی بر آتشو خروج فوری اردویش از مناطق اشغالی و برگرداندن تمام اراضی قره-باغ متعلق بر مالکیت آزربایجان را رد کرد و نهایت در اواخر اوکتوبر سال ۲۰۲۰ همین سال در برابر اردوی قدرتمند آزربایجان زانو زد و به خروج فوری بدون قید شرط الی ۱۲ دیسامبر ۲۰۲۰ تن در داد.

تبصره / نظر

نظرات / تبصري

د همدې برخي څخه

شریک کړئ

ټولپوښتنه

زمونږ نوي ویبسائټ څنګه دي؟

زمونږ فيسبوک