No-IMG

شهادت يک زن مسلمان توسط مسيحی در بلژيک و خاموشی رسانه های جهان

حمله با چاقو به گردن زن مسلمان حجابی در بلژیک و شهيد او در سایه سکوت خبرگزاری‌های جهانی

پنج روز قبل، زنی محجبه و مسلمان اهل مراکش در بلژیک با حمله از پشت توسط یک جوان چاقو بدست مسیحی، از ناحیه گردن مورد اصابت چندین ضربه قرار گرفت و در بیمارستان فوت کرد. این زن جوان مسلمان سه کودک دارد.

هیچ کدام از سازمان‌های خبری جهانی مانند اسکای نیوز، سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی، یورونیوز و... این خبر را منتشر نکردند!

اما پس از افشای این خبر توسط کاربران فضای مجازی در برنامه‌های اجتماعی، چند سایت خبری غیر معروف اشاره بسیار کوتاه کردند:

سایت خبری ساداینفو بیان و اعتراف می‌کند که این جوان از عقیده‌ی مسیحی پروتستان تبعیت می‌کرد:

پس از انتشار خبر و افشای عقیده و تفکر وی، سایت‌های خبری سریع برای ماله‌کشی این اتفاق، سر بیرون آوردند و بیان کردند این شخص دارای اختلال روانی و ذهنی است و صرفا او یک دیوانه است و دارای پرونده‌ با سابقه‌ای با ٢۵ جرم است.

البته این روش همیشگی رسانه‌ها است که اگر حمله کننده مسلمان باشد همیشه به علت اسلام و مسلمان بودنش است و هیچگونه مشکل روانی ندارد اما اگر برعکس باشد حمله‌کنندگان افراد با مشکل روانی و مشکلات عاطفی و مشکل خانوادگی و... هستند و تفکرات آن‌ها هرگز باعث چنین کارهایی نمی‌شود و آن‌ها فرشتگانی هستند که در زمین زندگی می‌کنند. مانند حمله به دو زن محجبه در پاریس و شهيد شدن یکی از آنها یا حمله با قمه در کانادا به مردم و... که در همه آن‌ها اتفاقات را به گونه‌ای توجیه و ماله‌کشی کردند.

سایت و شبکه‌ی خبری فرانس ۳، در خبری بیان می‌کند که: پس از دستگیری و پرس و جو از این متهم، هیچ سرنخی از عملیات تروریستی پیدا و کشف نشده است، این شخص هیچگونه علاقه و ارتباطی با حلقه‌های دینی و کلیسا وغیره نداشته و تنها یک بیمار روانی بوده است.

قتل این زن مسلمان به علت حجابی بودن توسط جوان مسیحی اروپایی، نتیجه تبلیغات منفی شبانه‌روزی در رسانه‌ها، فیلم و سریال‌ها برای ایجاد تنفر نسبت به مسلمانان است.

یک لحظه تصور کنید که قضیه برعکس بود و یک زن حجابی یا یک مسلمان جای آن شخص مسیحی بود، خبرگزاری و شبکه‌های خبری چگونه رفتار می‌کردند؟

نیم ساعت بعد از حادثه، سرتیتر اکثر خبرها با کلمه "حمله تروریستی" در بروکسل بلژیک حمله یک اسلام‌گرا با چاقو به گردن مردم

پخش زنده محل حادثه و اعزام خبرنگار برای پوشش خبری واقعه استفاده از کلمات کلیدی در سرتیتر خبرها که در جهت زشت‌کردن یا زیبا کردن آن کلمات در اذهان عمومی فعالیت می‌کنند.

مثل: اسلام‌گرا، سلفی، بنیادگرا و...

اضافه کردن مطالب از پیش آماده شده به متن خبر.

مثلا: اسلام‌گرایان که از سال ... درحال تبلیغ و دعوت به اسلام هستند، توانسته‌اند جوانانی را جذب کنند وغیره و بعد ربط دادن آن‌ها باهم.

الان هم مطالب فراوانی توسط اتاق‌فکرهایشان آماده شده است و فقط دنبال یک حادثه هستند که کوچکترین ارتباطی با اسلام داشته باشند تا سریع و بصورت همه جانبه با تمام خبرگزاری‌ها در ٢۴ ساعت اول حادثه (که احساسات مردم برانگیخته شده و در اوجش است) به تفکرات اسلامی حمله کنند. حتی اگر بعدا ارتباط این موارد هم رد شود زیاد مهم نیست چون اکثر جامعه زیاد پیگیر اتفاقات بعدی آن خبر نمی‌شوند و حوصله آن را هم ندارند. فقط زمانی که خبر داغ است، باید از آن نهایت استفاده را کرد و ضربه خود را وارد کرد.

استفاده از تصاویر انتخابی برای پوشش خبر.

مثلا: استفاده از زنان حجابی و نقابی یا مردان با ریش بلند و...

تکرار خبر با پوشش موضوعات پیرامون آن بصورت پیوسته در چند روز برای نقش بستن کامل در ذهن بیننده.

مثلا: پخش نظر پلیس یا شهردار یا شخص مهم در مورد آن حمله، پرسیدن نظر همسایه‌ها، مصاحبه با پزشک در بیمارستان و عمق ضربه چاقو اصابت شده به گردن و انواع سوژه‌های دیگر برای تمرکز بیشتر روی آن خبر و تکرار چندین باره آن.

همچنین برگزاری سالگردها و روشن‌کردن شمع به مناسبت یاد بود آن حمله تروریستی بصورت سالانه برای تاثیر بیشتر.

این جنگ در ابعاد جهانی سال‌هاست که بصورت سیستماتیک علیه اسلام شروع شده است و مسلمانان از همه جا بی‌خبر صرفا به طعمه‌هایی تبدیل شده‌اند که با مدتی نگاه کردن به شبکه‌های خبری به ظاهر بی‌طرف، از اسلام و تفکرات اسلامی احساس تنفر می‌کنند و جملات آنان مانند اینکه "هر مسلمانی تروریست نیست، اما هر ترویستی مسلمان است" را  تکرار می‌کنند

تبصره / نظر

نظرات / تبصري

د همدې برخي څخه

شریک کړئ

ټولپوښتنه

زمونږ نوي ویبسائټ څنګه دي؟

زمونږ فيسبوک