No-IMG

مولوی ضعیف: پاکستان بازی دوگانه براه انداخته است

به گزارش اسپوتنیک عبدالسلام ضعیف که بیشتر به عنوان یک «طالب معتدل» شمرده می‌شود، پاکستان را به براه انداختن بازی دو گانه در برابر افغانستان متهم ساخت.

عبدالسلام ضعیف، یک تن از افراد سرشناس «طالبان معتدل»، سفیر اسبق رژیم طالبان  (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در اسلام آباد، در باره ی پروژه ی اعمار خط آهن «ازبیکستان- کابل- پیشاور» گفت که در این رابطه پاکستان با افغانستان بازی دوگانه را پیش می برد.

به قول آقای ضعیف، پاکستان می خواهد از افغانستان صرف برای امور ترانزیتی خودش استفاده نماید، در حالیکه در مقابل به افغانستان اجازه نمی دهد تا حق ترانزیت خود را عملی کند و در بدل استفاده از حریم افغانستان به وسیله واگون های خط آهن از پاکستان و به جانب پاکستان عواید آنرا به دست بیاورد.

ضعیف در ادامه خاطر نشان ساخت که راه آهن در حال اعمار، باید از افغانستان بجای پیشاور، الی کراچی تمدید شود. به نظر ضعیف این اقدام به جانب افغانستان موقع می دهد تا از حق ترانزیت بالای قلمرو خود به نفع خود عواید به دست بیاورد.

این در حالی است گذرگاهای چمن و بولدک تا هنوز بسته مانده است و باغداران می‌گویند که به علت بسته ماندن‌ مسیرهای بازرگانی میان افغانستان و پاکستان، یک بخش بزرگ از انار کندهار صادر نشده و فاسد شده است.

 مسوولان اتحادیه تولید کننده‌گان جلغوزه در کشور نیز می‌گویند با آنکه امسال حاصلات جلغوزه در کشور بیشتر شده است، اما هنوز بازار مناسب برای آن وجود ندارد.

بندش راه‌ها به روی صادرات کشور از یک‌سو و چالش‌های اقتصادی کنونی در کشور از سوی دیگر سبب شده اند که اقتصاد روستایی در کشور با رکود جدی روبرو شود.

تبصره / نظر

نظرات / تبصري

د همدې برخي څخه

شریک کړئ

ټولپوښتنه

زمونږ نوي ویبسائټ څنګه دي؟

زمونږ فيسبوک