No-IMG

حکمتيار: د مخكينيو صالحانو په اړه له جاهلانو سره په شخړو او منازعاتو كي ځان مه مصروفوئ

الحمد للّٰهِ و كفىٰ و سلامٌ علىٰ عباده الذين اصطفىٰ و بعد: فاعوذ باللهِ من الشيطن الرجيم بِسۡمِ اللهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ وَلا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ 134

البقرة: 134 صدق الله العظيم

الله تعالىٰ فرمايي:

دا خو يوه ډله وه چي تېره شوې؛ دوى ته به خپله لاسته راوړنه وي او تاسو ته خپله لاسته راوړنه او تاسو به د دوى له كړنو نه پوښتل كېږئ.

دا مختصر آيت د دې مباركي سورې د دوهمي برخي عنوان دئ او د دې برخي د ټولو مطالبو خلاصه وړاندي كوي؛ په دې كي نه يوازي د دين دا بنيادي اصل توضيح شوى، چي هر څوك به د خپل عمل سزا گوري، نه يو د بل لپاره مجازات كېږي، نه يو د بل د ښو عملونو له امله جنت ته درومي، هر څوك به د خپلو لاسته راوړنو پېټى په اوږو وړي. په دې سره هغه غلطه انگېرنه ترديد او تصحيح شوې چي څوك د الله تعالیٰ صالحو بندگانو ته د انتساب تر نامه لاندي؛ ځان د جنت مستحق او د مذهب وارث گڼي او له دې لاري د امتيازاتو د ترلاسه كولو په لټه كي وي، په مذهب كي نسب نه؛ بلكه ايمان او عمل ارزښت لري د انسان د فلاح او نجات اساسي اسباب دي. د پيغمبرانو حقيقي وارثان هغه دي چي د دوى د دين، مسئوليتونو او دندو امين او صادق وارثان وي؛ له دې راتلونكي نسلونو يوازي همدا ميراث پاته كېږي؛ نه بل څه.

په دې آيت كي مسلمانانو ته لارښوونه شوې چي د مخكينيو صالحانو په اړه له جاهلانو سره په شخړو او منازعاتو كي ځان مه مصروفوئ، د دې پر ځاى خپل عمل ته پام وكړئ، هغه څه چي تاسو له عذاب ژغورلى شي ستاسو خپل عمل دئ نه بل څه.

اكثر مذهبي اختلافات له دغه ذهنيت خړوبېږي چي ځيني يوه مخكيني منلي شخصيت ته ځان منسوبوي او ځيني بل ته؛ د همدې له مخي به يو بل تكفيروي او مباح الدم به ئې گڼي؛ حتى د هغه مسلمان په خلاف به له كافر او د اسلام له دښمن سره ملگرتيا كوي چي د ده پر خداى، پيغمبر او قرآن باور لري او د همغي قبلي لوري ته د ده په څېر لمونځ كوي چي ده هم د قبلې په توگه منلې.

تبصره / نظر

نظرات / تبصري

د همدې برخي څخه

شریک کړئ

ټولپوښتنه

زمونږ نوي ویبسائټ څنګه دي؟

زمونږ فيسبوک