No-IMG

حکمتیار: تمام توطئه‌‌های ماکرون عليه تركيه خنثى خواهد شد

اژانس خبری آناتولی گزارش ميدهد که رهبر حزب اسلامی افغانستان ضمن انتقاد شدید از رویکرد شخصی و نژادپرستانه ماکرون علیه اردوغان گفت که تمام توطئه‌‌های فرانسه عليه تركيه خنثى خواهد شد.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان طی سخنانی در خطبه نماز جمعه امروز در کابل اظهارداشت: "آغاز كشف ذخائر بزرگ و وسيع نفت و گاز در دریای مديترانه توسط ترکیه امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه را واداشته است تا این کشور را تهدید کند و به رهبران غرب اردوغان هشدار دهد که وی در فكر احیای «امپراطورى خطرناک عثمانى» است. رئیس‌جمهور فرانسه مى‌داند كه اگر ترکیه تا 2023 از ذخائر مذكور استفاده كند، به كشوری نيرومند تبديل خواهد شد".

وی افزود: "مردم مؤمن و هوشيار تركيه اطمئنان مى‌دهيم كه إن شاءالله تمام توطئه‌‌های ماکرون عليه تركيه خنثى خواهد شد. این ملت و رهبری رشیدش متوجه و مطمئن باشند و از تحريم و تهديد نترسند، چون خداوند فضل و عنايتش را شامل حال شما خواهد كرد و تمامى اين توطئه ها خنثى خواهند شد".

این رهبر با نفوذ جهادی افغان در ادامه سخنانش تصریح کرد: "چند روز و در همين آغاز دور جديد خصومت غرب عليه اسلام و مسلمين فيلمى را در شبكه بى.بى.سى درباره افغانستان دیدم. این فیلم بسیار توهین‌آمیز و‌نمایانگر كينه عميق نسبت به افغان‌ها بود. با ديدن اين فيلم می‌توان دریافت كه سينه‌هاى اين‌ها تا چقدر از كينه و نفرت پر است و چه اندازه دروغگو و منحط هستند. باور كنيد اگر دولتی اسلامی در افغانستان حاکم مى‌بود، به دليل همين فيلم اهانت‌آميز و نفرت آنگيز، سفارت بريتانيا را مى‌بستيم و سفيرش را از كشورمان اخراج مى‌كرديم".

وی در این ادامه تاکید کرد: "در تمام فيلم‌های دشمنان افغانستان پس از شكست اتحاد شوروى، مملو از اهانت تحقير، تحريف، دروغگو، حقد، كينه، عداوت و دشمنی تولیدکنندگان آنهاست. دليل آن نيز فقط اين است كه جهاد افغان‌ها باعث بيدارى امت شد".

حکمتیار همچنین در واکنش به اقدام جدید نشریه فرانسوی «شارلی هبدو» در انتشار مجدد کاریکاتورهای جنجال‌برانگیز از پیامبر اسلام بیان کرد: "رسانه‌های اسلام‌ستیز غرب در ماجرای اين كاريكاتور اهانت‌آميز کوشیده‌اند دین ما و مسلمانان را حامى خشونت و تروريسم معرفى كنند. درحالى‌كه اسلام صلح را هدف و جنگ را وسيله دانسته و تنها برای دفاع از نفس و مقابله با هجوم‌ تجاوز به مسلمان اجازه حمل سلاح می‌دهد. اسلام كشتن انسان‌های بى‌گناه؛ كافر و مسلمان را حرام مى‌شمارد. عجيب است كه اروپایی‌های تروريست و قاتل مليون‌ها انسان در این قاره و سراسر دنيا مسلمانان را به خشونت متهم مى‌كنند!"‌.

تبصره / نظر

نظرات / تبصري

د همدې برخي څخه

شریک کړئ

ټولپوښتنه

زمونږ نوي ویبسائټ څنګه دي؟

زمونږ فيسبوک